Jak zwiększyć zyski w salonie health and beauty?

0
303

Czas pandemii mocno utrudnił prowadzenie salonu kosmetycznego lub fryzjerskiego. Jest to czas, w którym wielu właścicieli salonów zastanawia się jak można zwiększyć zyski. Wychodząc temu naprzeciw prezentujemy kilka wskazówek w niniejszym artykule.

Nie obawiaj się delikatnego podniesienia cen
Po pierwsze, można zastosować najprostsze rozwiązanie w postaci podniesienia ceny usług np. o 10 lub 20 procent. Wydaje się, że jest to dosyć restrykcyjne rozwiązanie, ale nie należy się tego za bardzo obawiać. Pandemia pokazała, że większość salonów podniosła ceny usług bez straty klientów. Delikatne podniesienie ceny usług jest akceptowane przez klientów i nie wywołuje problemów z lojalnością stałych klientów. Problem zaczyna się wtedy, gdy wzrost jest gwałtowny np. o 50% lub więcej.

Spróbuj sprzedać usługi oraz produkty komplementarne
Rozsądnym rozwiązaniem wydaje się sprzedaż produktów komplementarnych do oferowanych usług. W przypadku salonu fryzjerskiego mogą to być różnego rodzaju kosmetyki do włosów np. odżywki do włosów, żele lub szampony. Ponadto, może warto pomyśleć o rozszerzeniu oferowanych usług. Na przykład w salonie fryzjerskim można zrobić kącik kosmetyczny.

Prawidłowo zarządzaj kalendarzem z rezerwacjami
Trzeba mieć na uwadze, że do zwiększenia zysków wcale nie trzeba wprowadzać nowych produktów lub usług. Czasami wystarczy po prostu lepsza organizacja pracy. Przemyślane zarządzanie kalendarzem taka by nie występowały luki pomiędzy kolejnymi klientami może bardzo mocno zwiększyć zyski. Coraz więcej salonów zdaje sobie z tego sprawę, dlatego takie rozwiązania jak system rezerwacji do salonu lub wirtualny kalendarz online cieszą się coraz większym zainteresowaniem.

Działania marketingowe
Na początku działalności dla każdego wydaje się oczywiste, że salon musi wykazać się skutecznymi działaniami marketingowymi, aby przyciągnąć klientów. Niestety po pewnym czasie działania marketingowe słabną na rzecz skupiania uwagi na utrzymywaniu dotychczasowych klientów. Z jednej strony jest to naturalny krok. Z drugiej strony trzeba pamiętać, że pozyskiwanie nowych klientów to podstawa do myślenia o skalowaniu działalności.